Social Icons

facebook email

Tuesday 23 June 2015

Written on

ALLAH IS EVERYTHING

Golden Rules




.."Jika kita memberi kebaikan kepada seseorang, kebaikan itu akan dibalas walaupun yang membalasnya bukan orang yang kita berikan kebaikan itu.."....


....ikhlas sebenar tidak pinta dibalas. Tetapi Allah Maha Kaya dan Maha Pengasih, siapa yang ikhlas akan diberi ganjaran walaupun mereka tidak memintanya kerana setiap kebaikan itu akan dikembalikan kepada orang yang melakukannya. Ia umpama bola yang dibaling ke dinding, akan melantun semula kepada pembalingnya!”


Allah Maha Berkuasa. Ada kalanya takdir dan perbuatan-Nya terlalu misteri dan rahsia untuk dijangkau oleh pemikiran kita. Tetapi yakinlah what you give, you get back. Itu hukum sunnatullah dalam hubungan sesama manusia. Kebaikan yang kita buat akan kembali kepada kita. Yakinlah.”.

“Selalunya saya dengar, orang ikhlas akan dibalas di akhirat.”.


“Itulah balasan yang lebih baik dan kekal. Tetapi saya katakan tadi, Allah Maha kaya, Allah mahu dan mampu membalas keikhlasan hamba-Nya di dunia lagi.”“Jangan mengharap terima kasih daripada manusia atas kebaikan yang kita buat kepadanya.”

Kenapa?”“Kita akan sakit jiwa!

”Kenapa?”“Kerana umumnya manusia tidak pandai berterima kasih.

Lihatlah, kalau kepada Allah yang Maha Memberi pun manusia tidak pandai bersyukur dan berterima kasih, apalagi kepada manusia yang pemberiannya terbatas dan berkala. Sedikit sekali daripada manusia yang bersyukur,” balas saya mengulangi apa yang maktub dalam Al Quran.

“Tetapi Allah tidak berhenti memberi… “ kata kakak itu perlahan.
“Walaupun manusia tidak berterima kasih kepada-Nya. Sekalipun kepada yang derhaka dan kafir, tetapi Allah terus memberi… Justeru siapa kita yang tergamak berhenti memberi hanya kerana tidak mendapat penghargaan dan ucapan terima kasih?”


“Ah, kita terlalu ego…”... secebis nasihat dari seorang sahabat


************************************************************************************


Jadi perlukah saya stress?....Dan setelah membaca artikel ini membuatkan saya terfikir.......Kenapa perlu saya mengeluh?..Saya hanya perlu bertanya kepada diri sendiri.......kenapa saya kembali aktif bersama Shaklee?...apa niat saya?..ingin mengharapkan balasan duniawi?.ingin ramai pembeli?nak jadi jutawan?...Org mungkin bertanya kenapa saya perlu bersusah payah sedangkan saya sudah ada pekerjaan,saya sudah ada suami yang mampu menanggung saya...... tetapi "Nutritionist is my passion

kenapa saya ada blog...jadi hanya mereka yang mengenali saya faham tujuan dan niat saya..

I love to share and I love to write..dan saya rasa saya perlu berkongsi tentang supplemen yang berkualiti yang telah saya rasai dan lalui selama beberapa tahun ni..Apabila berkongsi dan menyebarkan sesuatu yang bagus ,ia seolah2 seperti membuat kebaikan kepada orang....bukan mengharap balasan serta merta.bukannya duit yang di kejar...tapi apabila mereka memberi feedback yang positif.apabila mereka juga gembira setelah mencubanya.....membuatkan saya juga excited dan merasai kepuasannya..itulah yang tak ternilai.....dan tiada niat pun untuk saya menipu atau berlakon semata2.. .... Jadi tiada istilah penat atau stress sepanjang berblog berkongsi tentang supplemen Shaklee ini.. kerana.. melihat mereka berpuas hati dengan apa yang di beli..membuatkan saya turut gembira..
dan artikel yang saya baca ini...membuat saya lebih yakin dan tenang dgn apa yang telah saya buat.....Jadi biarlah kebaikan dan keikhlasan ini dibalas oleh Allah sahaja.....Sebagaimana yang semua ketahui,hanya tiga amalan sahaja yang boleh dibawa ke alam barzakh... amal jariah,anak yg soleh,ilmu yang bermanfaat....... dan semoga apa sahaja ilmu yang saya kongsi di blog ini bermanfaat untuk semua......


Share This:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

ATIQZUE

Shaklee Independent Distributor

ID: 965319
Penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei & Singapore

CONTACT

Untuk sebarang pertanyaan dan khidmat nasihat, hubungi saya (Call, SMS, Whatsapp) di 019-9859427

PELAWAT